Week 3 Spanje

5 juni 2018 - Molvízar, Spanje

Hola dia!

Na een leerzame week, was ik er weer helemaal klaar voor om maandag weer te beginnen. We werden weer voor ons appartement opgehaald en naar Bio Montaña gebracht. Mijn stagebegeleider zit momenteel voor 3 weken in Nederland, dus hij stuurt mij wekelijks een opdracht waar ik de komende week aan kan werken.

De opdracht voor deze week was om te kijken hoe duur alles in de loods kost. Dat was best een lange opdracht, maar gelukkig had ik er veel tijd voor. Daarna moest ik dan nog gaan uitzoeken hoe dat allemaal weer terugverdiend gaat worden. Dit vond ik een leuke opdracht om uit te mogen zoeken. Als eerste liep ik door de loods en ben ik wezen opschrijven wat ik allemaal zie en of dat kosten zijn voor het bedrijf. Vervolgens toen ik mijn rondje had afgelopen, had ik een lijstje vol met allerlei kosten. Deze kosten ben ik gaan opschrijven en daarna moest ik dan nog gaan uitzoeken hoe duur het allemaal is. Ik koos voor de makkelijke weg en vroeg de loodsbaas om hulp. Hij wist zowat alle kosten uit zijn hoofd en daar was ik erg blij mee. Hij sprak alleen geen Engels, dus de communicatie verliep wel een beetje moeizaam. Nadat ik alle kosten bij elkaar had gevonden en nog een keer had nagecheckt of ik echt niks vergeten was, ging ik door naar het volgende onderdeel.

Nu moest er natuurlijk uitgezocht worden hoe al deze kosten weer terugverdiend konden worden. Ik dacht gelijk al aan de winst van een volle pallet en ging dat dus uitzoeken. Op donderdag werden er snijbonen verpakt en hier ging ik kijken hoe lang het duurt voordat de pallet af is, welke kosten erop de pallet zitten en hoeveel uur daar in totaal door alle medewerkers aan wordt gestoken. Dat was leuk om te zien en ik zag ook gelijk wat hun manier van werken is. Ze hebben daar een snelle manier van communicatie met elkaar en iedereen werkt goed door. Nadat ik al m’n gegevens en tijden had ben ik alles gaan uit berekenen. Uiteindelijk kwam ik tot een goede conclusie en ben dit had ik eind van de week ingeleverd bij mijn stagebegeleider.

Toen brak het weekend alweer aan! Zaterdag werd ik al vroeg wakker gemaakt, doordat ik buiten allemaal mensen hoorde schreeuwen door de stad. Toen ik door mijn raam keek was er dus een demonstratie. Even later toen ik dus wakker was, was dat nog steeds bezig en toen ben ik maar wezen kijken. Het bleek te gaan over de rechten van de mensen en dat ze vluchtelingen moeten verwelkomen. Heel het pleintje stond vol met mensen en spandoeken. Dit hadden wij al snel weer gezien en toen zijn we ergens maar wat gaan wezen eten. Zondag moesten we al om 6 uur in de bus zitten onderweg naar Nerja. Robin zijn ouders zijn voor een week in Nerja en die wouden graag met ons een jeepsafari gaan maken. We werden bij hun hotel opgehaald door een reisleider en die nam ons mee ik zijn landrover. We zijn veel door de bergen gereden en ook stukjes gelopen langs huizen en (oude) monumenten. Dit vond ik erg interessant en leuk om te zien.

Ook deze week was er weer doorheen gevlogen en was weer gaaf om mee te maken!

Saludos,

Troy Gardien

1. Frans:
    5 juni 2018
    Je bent goed bezig daar, Troy en grappig hoe je met de "taalbarierre" omgaat. Leuk dat jullie bezoek hebben, komen jouw ouders ook nog langs?
  2. Nicolle Drost:
    7 juni 2018
    Ha Troy, wat een gave opdrachten krijg jij van het bedrijf. Leuk zo krijg je ook beeld wat er beter moet/kan! Ik ben benieuwd wat je stagebegeleider ermee kan! mooie foto's van de excursie Troy, zo krijg ik prachtig beeld!
  3. Nicolle Drost:
    7 juni 2018
    Ha Troy, wat een gave opdrachten krijg jij van het bedrijf! Zo kan je mooi conclusies trekken waar het bedrijf ook echt iets aan heeft. ik ben benieuwd hoe je stagebegeleider je resultaten vindt!
    Tof dat je foto's maakt van de excursie!! Leuk dan heb ik beter beeld!
    Geniet ervan!
  4. Renata van Ruijven:
    9 juni 2018
    Goed bezig Troy! Klinkt als een leuke en leerzame tijd. Geniet ervan en succes daar! x