Week 6 Spanje

25 juni 2018 - Molvízar, Spanje

¡Buenos días!

Vandaag ben ik alweer begonnen aan week 7! Deze week was de tijd net als alle andere weken er weer snel door heen gevolgen. Hieronder staan mijn gebeurtenissen van vorige week!

Maandag en dinsdag begon de productie laat in de middag, doordat er nog geen handel binnen was. Dit bekende voor mij dat ik lekker op kantoor kon werken. Daar heb ik gewerkt aan mijn analyses voor het bedrijf en de laatste dingen van m’n schoolopdrachten afgerond. Die heb ik op een paar na nu helemaal afgerond, dus daar ben ik wel blij mee 😊. Woensdag begon de productie om 10 uur en toen kon ik weer mooi doorwerken aan m’n opdracht van het bedrijf. De mensen die in de loods werken zijn allemaal Spaans. In drukke tijden van het jaar zoals in de winter, dan komen er ook mensen uit Roemenië de Spanjaarden bijstaan. Momenteel is het in Spanje nu het rustige periode van het jaar, in tegenstelling tot in Nederland. Daarom is m’n stagebegeleider nu ook vaak daar te vinden. Maar gelukkig is er nog altijd Joseph bij wie ik terecht kan! Donderdag en vrijdag begon de productie begin in de middag, dus daarvoor nog m’n uitwerkingen gemaakt van de vorige dagen en toen ze eenmaal weer begonnen weer doorgegaan aan m’n opdracht en ook meegeholpen in de productie. Van het productiewerk dat er gedaan wordt, daar word je niet echt bepaald vrolijk van, aangezien het alleen maar uitzoeken en verpakken is en er verder weinig variatie in het werk zit. Ook kwam vrijdag de accountmanager van school even langs om te kijken of het goed ging en hoe het bedrijf eruitzag. Dat was leuk om nog effe bekende gezichten te zien en ook nog een groepfoto’s genomen, met de mensen die nog op het bedrijf aanwezig waren. Dat waren er niet heel veel meer zoals je/u ziet op de foto’s, omdat rond etenstijd iedereen naar huis gaat om daar goed te eten. Dit gebeurt van 14.00 uur tot 15.30 uur. Dat is best lang, maar dat is ook de enigste pauze dat ze op een dag hebben. Nadat vrijdag de stagedag er alweer op zat was het natuurlijk weekend!

Zaterdag besloten we om een dagje naar Málaga te gaan. De bustocht zou 2,5 uur duren, dus we besloten maar om gelijk de eerste bus van de dag te pakken, die al om 6.30 uur ging. Eenmaal daar aangekomen was het ongeveer 9.00 uur en moesten we nog ontbijten. We kozen voor een typisch traditioneel Spaans ontbijt, namelijk churros met chocolademelk. Daarna zijn we doorgelopen naar het stadion van Malaga CF. Helaas was die dicht, dus we konden geen rondleiding door het stadion volgen, maar het zag er wel mooi uit, voor een club die dit jaar gedegradeerd is uit de Primera División. Daarna maar doorgelopen naar het centrum en dat was leuk om te zien. Nog leuker was toen we een café vonden waar veel Belgen zaten die België tegen Tunesië aan het kijken waren. Daar gingen we gezellig bijzitten met een biertje en er zaten ook Oosterrijkers bij. Bizar vond ik dat die Oosterijkers zelfs wisten dat Ronald Koeman de bondscoach is van Nederland, aangezien we toch al vier jaar niet meer aan een eindtoernooi hebben deelgenomen. Ik stelde hun daarom teleur dat ik niet wist wie dan de bondscoach van Oosterrijk was. Nadat Belgen met een mooie uitslag had gewonnen, moesten we opschieten om de bus van 17.00 uur te halen. Dat was niet gelukt en daarom maar de eerstvolgende bus weer genomen van 17.40 uur b Eenmaal weer in de bus moesten we onderweg stoppen van de politie. Er kwam gezellig een hond de bus in die effe aan je ging ruiken of je geen druks of dergelijks bij je had. Gelukkig had die niks gevonden en konden we weer veilig terug naar Motril. Zondag zaten we net onder 30 graden en dat was dus mooi weer om naar buiten te gaan.

Dit was mijn verslag weer voor deze week!

Groeten uit Spanje

1. Danielle Burgersdijk:
    25 juni 2018
    Hi Troy, wat maak jij veel mee zeg. Echt leuk wat een super gave ervaring. Fijn dat je schoolopdracht is afgerond. Ik wens je nog heel veel succes en plezier de laatste weken in Malaga. Groetjes
  2. Frans:
    26 juni 2018
    Goed bezig! al bijna klaar met de schoolopdrachten. Je kan al zaken uploaden maar dat doe je vast al. Het schiet al aardig op naar het einde. Succes met de laatste weken, vraag ook een gesprek aan om de stage te evalueren. Wat waren de wederzijdse verwachtingen en zijn die uitgekomen. Groeten, Frans
  3. Nicolle Drost:
    27 juni 2018
    Ha Troy, Malaga zou ik graag nog eens bezoeken, lijkt me zo'n mooie oude stad! Dank je wel voor je mooie verhalen. Leuk man! Mee werken in de productie is overal saai he? Geniet van het Spaanse weer, hier is het ook heerlijk!