Week 5 Spanje

18 juni 2018 - Motril, Spanje

¡Buenos días!

Inmiddels zit de 1e helft er alweer op en is het vanaf nu alweer langzaam aftellen…

Deze week mocht ik mee lopen met de productie in de loods. Dit heeft ook te maken met m’n opdracht die ik voor het bedrijf aan het doen ben. In totaal werken er zo’n ongeveer 10 mensen in de loods. Dat is echt een stuk minder dan dat ik op m’n stages en werk in Nederland gewend ben. De reden dat er zo weinig mensen lopen is omdat de meeste klanten van BIO in de zomermaanden overstappen naar Hollandse producten bij Bio World. In de wintermaanden is dit juist andersom. Dit doen ze dus om jaarrond te kunnen leveren.

In de loods was het gewoon mee helpen in de productie en dat was voor mij niks bijzonders. Het is voornamelijk uitzoekwerk wat gedaan moet worden. Alle producten die hier binnenkomen worden allemaal nagekeken, voordat het weer door verhandeld wordt. De hoofdproducten hier zijn komkommers en snij- & tuinbonen. Verder had ik ook geen andere producten gezien. Iedereen heeft z’n eigen werkplek en er lopen twee mensen rond die de steeds aanvullen. Zodra de snij- & tuinbonen uitgezocht zijn, gaan ze weer terug de koelcel in en dat gaat zo de hele dag door. Komkommers worden na het uitzoeken, op maat gesorteerd door een machine, daarna automatisch verpakt en als laatste doen we er zelf een sticker op. Daarna gaan ze weer terug in de koelcel. Aangezien we geen foto’s meer mogen plaatsen van het bedrijf, kan ik dit niet helaas laten zien…

Ze beginnen allemaal op half 9 en om 2 uur gaat ze pauzeren. Dat is dan een lange pauze die ze nemen van een 1,5 uur. Daarna gaan ze door totdat het werk helemaal klaar is.

Zaterdag hadden we de 30 graden aangetikt en was het dus best warm buiten. We waren naar het strand geweest, waar het behoorlijk druk was. Nadat we het wel weer gezien hadden gingen we bij zo’n strandtent wat drinken. Zondag was het temperatuur wel iets minder. We hadden geen zin om weer naar het strand te gaan en zijn dus toen gewoon in de stad gebleven.

Groeten uit Spanje!

1. Nicolle Drost:
    19 juni 2018
    Ha Troy, mooi man dat je de bedrijfscultuur zo kan ervaren in de loods. Blijft spannend he, Bio producten? Geniet van de Spaanse zon!!
  2. Frans:
    20 juni 2018
    Mooie dames op het strand, Troy! Je doet alles netjes daar, hopelijk nog wat andere klusjes de komende weken. Veel plezier nog!